همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بارها و بارها از زمانی که در نیروی انتظامی بودم و امروز که در شهرداری تهران هستم، گفته‌ام که موضوع ترافیک تهران قابل حل است و تنها نیاز به یک تصمیم دارد و این تصمیم از زمانی که در نیروی انتظامی بودم در دولت‌های هشتم، نهم و دهم گرفته نشده است

قالیباف در جمع خبرنگاران

شهردار تهران دیروز در حاشیه مراسم بهره برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران - کرج در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اتوبان شهید باکری در ارتفاعات البرز به اتوبان تهران - کرج وصل می‌شود و بیش از 5 تقاطع بزرگ دارد که در دو سال گذشته مجموعه اتوبان‌ها و محل عبور آبی که در این قسمت وجود داشت ساخته شده و همچنین فضای سبز این مکان نیز آماده شده است.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: از کارکردهای اصلی پروژه اتصال آن به بزرگراه تهران - کرج بود که این مسیر مسافران زیادی دارد و در گذشته همه باید از بزرگراه شیخ فضل الله عبور می‌کردند اما امروز دسترسی‌ها زیاد شده و می‌توانند از مجموعه اتوبان‌های شهید همت، شهید حکیم، رسالت و دسترسی‌های آن استفاده کنند و کسانی که از شرق به غرب می‌روند با این پل که امروز افتتاح شد می‌توانند از اتوبان شهید باکری به شمال تهران بروند و بر عکس. امیدواریم سال آینده و پیش از بازگشایی مدارس دسترسی‌های شمال به شرق تهران و همچنین غرب به شمال تهران نیز به بزرگراه شهید باکری تامین شود و از آن به میدان آزادی و تا کرج ادامه مسیر یابد.

به گزارش تهران سما، شهردار تهران در ادامه با اشاره به برخی جوسازی های سیاسی در موضوعات شهرداری تهران وموضوع ترافیک و آلودگی هوا گفت: گاهی برخی رسانه‌ها فضا را به سمت سیاسی و تقابل می‌برند، من به مردم می‌گویم خدا مرا نبخشد اگر در کار مردم و شهرداری نگاه سیاسی را دنبال کنم. ما شهرداری را نهادی اجتماعی، فرهنگی و خدماتی می‌دانیم و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: بارها و بارها از زمانی که در نیروی انتظامی بودم و امروز که در شهرداری تهران هستم گفتم که موضوع ترافیک تهران قابل حل است و تنها نیاز به یک تصمیم دارد و این تصمیم از زمانی که در نیروی انتظامی بودم در دولت هشتم و نه در دولت نهم و دهم گرفته نشد .

شهردار تهران با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در سطح شهر و این که حتی تونل صدر - نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر جزو طرح جامع تهران نبوده است اما در حال انجام است، گفت: با همه این اقدامات مردم تاثیر آنچنانی در شهر نمی‌بینند چراکه تردد خودرو در شهر زیاد است.

وی افزود: زمانی گفتند اگر قیمت بنزین را بالا ببرند ترافیک کمتر می‌شود و من آن زمان مخالفت کردم و گفتم با این کار نیز ترافیک کم نمی‌شود و معتقد بودم که مردم برای زندگی در شهر نیاز به سفر دارند و اگر قیمت بنزین نیز زیاد شود از جای دیگری آن را تامین می‌کنند تا هزینه کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: حل مشکل آلودگی هوای تهران تنها در توسعه حمل و نقل عمومی آن هم با تاکید بر حمل و نقل ریلی و ایجاد اصلاح در فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و ضوابط در تهران است .

وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب تهران در اجلاس مترو پلیس افزود: علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، در حوزه بهداشت با افتتاح 370 خانه بهداشت در محلات تهران، اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، توسعه ورزش عمومی در شهر و ایجاد امکانات برای استفاده همه مردم و استقابل مردم از بی آر تی و حمل و نقل عمومی از شاخص‌های انتخاب تهران بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در توسعه دوچرخه سواری نیز یک سالی است که بر اساس برنامه دقیق پیش می‌رویم و امسال 100 هزار دوچرخه به شهر تهران اضافه می‌شود که این کار از منطقه 8 شروع شده و به مناطق 11 ، 12 ، 22 رسیده و از مسیرهای شرقی - غربی تهران برای این کار استفاده می‌کنیم.

قالیباف با اشاره به محدودیت ورود خودروها به مرکز شهر و بازار تهران و رضایت همه از این کار گفت: این کار و این محدودیت را می‌توان در بخش‌های عمده‌ای از شهر ایجاد کنیم به شرط آن که وقتی خانواده از خانه بیرون آمد بداند که در هر هوایی می‌تواند با طی مسیر 300 متر به یک ایستگاه مطمئن حمل و نقل عمومی برود و در زمان مشخصی به مقصد برسد.

به گفته شهردار تهران این کار در مدت زمان کمتر از چهار سال قابل تحقق است، یک خیال نیست اما نیاز به یک تصمیم دارد که از گذشته تا کنون گرفته نشده است.

وی همچنین در مورد ادامه بزرگراه شهید همت و اتصال آن به کرج نیز اظهار کرد: ادامه این اتوبان تا قسمتی که مربوط به شهرداری تهران است تا ورد آورد تا بهار سال آینده به اتمام می‌رسد و ادامه مسیر بر عهده وزارت راه است.

کد خبر 154126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز